marți, 21 iulie 2009

Aaa, nu ești...

Aaa, nu ești din București!! Aaa, ești din provincie!!... Ce să înțelegi de aici! Că dacă nu ești din buricul țării, ești de nicăieri?
a
Nu-mi place suficiența celor din capitală, (a unora dintre ei de fapt), determinată numai de aspectul poziționării geografice. Ei se află în centru! Noi ăștilalți suntem pe margine. Des-centrați. Ei sunt în mijlocul lumii! Noi la periferia ei. Ei gustă evenimentele în direct. Noi la televizor. Ei respiră același aer cu vedetele și parlamentarii. Noi le cerem câte-un autograf din când în când. Ei au acces la... Noi nu. Și ce?
a
Trist este că am observat că se ia repede. Deși majoritatea locuitorilor Bucureștiului sunt naturalizați acolo (adică sunt "vinituri" ! :-) ), bucureștenizarea e o boală cu evoluție rapidă! Se ia un-doi, chiar dacă nu-ți faci buletin! Și-ncepi să-i vezi apoi măreți prin țară-n mașini cu număr B. Deși pierd ore-n trafic făcând spume bară la bară, când se află-n "provincie" întotdeauna se grăbesc. Ce-o fi cu ei!
a
Deși eu stau într-un oraș în care în 5 minute ajung cu mașina în buricu târgului iar în 7 minute pe jos totuși sunt privit de sus de cei care pierd în trafic de la o oră la o oră jumate dimineața ca să ajungă la servici. 3 ore din viață zilnic. În zile lucrătoare asta face x 20 de zile = 60 de ore pe lună. Adică 2 zile jumate. Cutremurător! Eu ajung la o pădure tot în 10 min. Ei nu.

Și-atunci? Ce-mi lipsește?

Niciun comentariu: