marți, 18 mai 2010

azi Timișoara și Adriana Săftoiu

azi am fost la Timișoara. am plecat la 3 dimineața și m-am întors la 7 seara. 16 ore.(dacă ieri numa' am stat, azi numa' am umblat!) dar marele câștig al acestei zile, lăsând la o parte faptul că m-am deplasat 830 de km ca să văd cât se poate întinde o zi mohorâtă, a fost faptul că am citit pe drum,140 de pagini din Jurnalul de campanie al Adrianei Săftoiu, terminând astfel măcar o carte din multele pe care le-am început în ultima vreme. trebuie să recunosc că m-a deconectat deși redă aproape pas cu pas, zilele de precampanie și campanie electorală din 2008. finalizate cu câștigarea funcției de deputat.

am aflat după eveniment că și-a lansat cartea în Târgu-Mureș. m-aș fi dus. am căutat pe urmă cartea prin librării dar n-am găsit-o, poate nu am fost eu destul de asiduu. oricum, am descoperit-o întâmplător în Diverta, în 23 aprilie (am vrut să scriu atunci despre asta!) într-un fel care m-a făcut să zâmbesc. priveam rafturile cu cărți aliniate ordonat după numele editurii. Rao, de sus până jos, Humanitas, Publirom, Trei... mă ia întotdeauna când fac chestia asta un sentiment de neputință și disperare, Doamne ce de cărți! câte vieți ți-ar trebui să le citești pe toate? cum naiba ne pierdem în tot felul de prostii în loc să citim marile cărți ale omenirii!... uitându-mă așa, mai răsfoind câte o carte, la un moment dat îmi cade privirea peste cartea mea. o recunosc ușor pentru că are cotorul portocaliu. erau două exemplare sprijinite în stânga lor de două exemplare din cartea Adrianei Săftoiu. 2 la 2. m-am simțit foarte onorat de această alăturare accidentală.

după lectura ei astăzi, și care pe alocuri m-a emoționat, pot spune că este o carte pe care ar trebui să o citească fiecare politician. mai ales cei tineri, la început de drum și care nu au apucat să fie pervertiți de sistem. mi-am adus aminte de campaniile mele electorale, cu toate experiențele frumoase sau mai puțin frumoase. și mi-am promis să închei și eu proiectul ăla pe care l-am început acu 3 ani: "cum mi-am dat demisia".

Niciun comentariu: