vineri, 7 noiembrie 2008

O carte

Odată pe an mă întrebau părinții mei, prietenii: "Ce să-ți luăm de ziua ta?", "O carte, le răspundeam invariabil an de an, nimic... o carte". Și-mi luau de fiecare dată câte o carte, lucru care îmi provoca nespusă bucurie.

Astăzi am intrat într-o librărie cu intenția clară de a cumpăra o carte. Mi-am zis: merg la o aniversare, mie îmi place să fac cadou o carte, deci voi cumpăra una. Înăuntru am căzut din nou în ispită (a câta oară oare?!...) Doamne, ce de cărți sunt! Doamne, ce de cărți bune sunt! Când le voi citi pe toate!! După ce am mângâiat omieșiuna dintre ele și m-am legănat de pe un picior pe celălalt frământat de o cruntă nehotărâre și crude indecizii am ales 3.De ce? De fapt am două aniversări iar una am cumpărat-o pentru mine.Normal,nu?... Cele 3 cărți sunt: Nikos Kazantzakis - Zorba Grecul (titlul de pe copertă, titlul real este în interior: Viața și peripețiile lui Alexis Zorba), Octavian Paler - Viața pe un peron și Marcel Proust - În căutarea timpului pierdut,(1. Swann).

Care credeți că mi-am luat-o mie?!

2 comentarii:

Codruta Romanța spunea...

...Eu cred ca ultima...desi probabil gresesc!

r spunea...

octavian paler, logic. nu-mi vine sa cred ca nu le aveti pe celelalte...