joi, 7 mai 2009

Să ne fie rușine!

În seara asta a fost prima zi din cele 3 în care se întâmplă a treia ediție din Festivalul național de muzică folk "Prima Iubire" la Reghin. E adevărat, e joi, mâine oamenii vor merge de regulă la lucru, au probleme, treburi, copii, afaceri de încheiat, emisiuni la tv de văzut, tocșouri, seriale, filme, știri, povești, sunt obosiți, adormiți, li somn, li târșală etc etc etc. În sala de spectacol nu știu dacă au fost 100 de spectatori.
aa
100 din cca 400 locuri.
a
100 din care jumătate erau concurenții pentru concursul de muzică clasică (excepțional!), participanții la concursul de poezie "Prima Iubire" și la concursul de poezie religioasă "Credo" și câteva oficialități și sponsori. Restu' de cetățeni ai Reghinului lipseau. Întrucât era joi, întrucât mâine de regulă oamenii merg la lucru, întrucât au probleme, treburi, copii, afaceri, emisiuni la tv de văzut, tocșouri, seriale, filme, sunt obosiți, li somn, li târșală etc etc etc. Mii de scuze.
a
Reghinul are pe hârtie 36.142 de locuitori. La ultimul recensământ. În realitate nu sunt atâția. Că-s plecați afară. La muncă. Cu treburi. Dar 1% din cei pe hârtie ar fi trebuit să fie astăzi în sala aia de spectacol. Doar 1%. Și n-au fost...
a
Este interesant, pentru că dacă faci un sondaj printre reghineni, 99% se plâng că nu se organizează nimic cultural în oraș, că edilii și alți factori nu se gândesc la ei... Eroare! După seara de azi cred că nu îi interesează. Au probleme, treburi, afaceri... Îmi spunea cineva: e sala goală, unde-s profesorii? unde sunt elevii? unde sunt funcționarii publici?! oamenii ăia din instituții, din primărie, de la fisc, ăilalți?? Entelectualii!! Merită oare să te mai zbați să organizezi ceva?
a
Mai mult, fără ca să fiu rău, îmi vine în minte și altceva: suntem ardeleni dar dacă azi ar fi fost un spectacol de teatru maghiar la Reghin sala ar fi fost arhiplină. Deși statistic vorbind ei sunt 10.000. Noi restu' 26.000 ( pe hârtie!) nu am avut vreme. Avem probleme, avem treburi, afaceri, chestii... Acesta este dezavantajul majorității care se pierde pe sine. Știm să cântăm beți pe la chefuri că noi suntem români. Oricum chestia asta nu ne folosește la nimic. Identitatea culturală nu ne-o regăsim astfel.
a
Da' chiar, unde erau profesorii??!! Avem 6 școli și 3 licee și 1 facultate. Numai dacă îi socotim câți sunt în orașul ăsta amărât și nici în picioare n-ar mai fi fost loc. Ei, arhetipurile! Și n-am văzut 3 profesori la spectacolul acesta! Dacă ar fi să număr toate evenimentele culturale din Reghin dintr-un an, nu știu dacă sunt 10-15, și la 90% e la fel. Reghinenii au probleme, treburi, copii, afaceri, chestii... Rușine! Rușinică... Sunt atât de dezamăgit!
a
Să ne fie rușine! Mi-aș da demisia în iasară din calitatea de reghinean...

Un comentariu:

zambile spunea...

BRAVO, BRAVO, BRAVO
ma bucur ca mai exista cineva care suduie romanii pt superficialitate si lipsa de interes fata de cultura,BRAVO
ia adu vreun pseudocantaret din ala cu nume de mezel sa vezi numa cum umpli sala, vreo vedeta cu picioare lungi si minte scurta imbracata intr-o atza... eu personal mi-as da demisia de cetatean al acestei tari ca vb aia aici mai e cum e, mai vezi un teatru, un concert, ceva, dar daca iesi din ardeal dai de o haita de cocalari plini de haur si "succesuri"...mi-e greatza, si mai rau nu mai vad nici o luminita decat o scufundare in bezna, vai de noi! despre "Prima iubire" am numai cuvinte de lauda am si scris despre ea pe un site, desi na, mi-e rusine si mie...