marți, 20 ianuarie 2009

Revenind la sinceritate

M-am mai gândit și îmi dau seama acum de ce îmi displac formulările care folosesc într-însele cuvântul sincer. Cum or trăi dom'le unii dacă se simt datori doar uneori să facă apel la sinceritate!! Adică auzi expresii ca "sincer să fiu", ce! după aia ăla emite o chestie dezbărată de toate minciunelele? alea normale? (da' care sunt normale!), înainte de a formula propoziția aia ne mințea pe toți?! sau solicitarea adresată cuiva de a: "fi sincer!", "spune-mi sincer!" înseamnă recunoașterea implicită că înainte nu era? E permisiunea de a fi?

Nu-i interesant că trăim într-o lume în care pare firesc să te descurci, să fi fals, să minți, să ai măști, să fi ipocrit, să dai limbi mai-marilor zilei, șefilor, să scuturi scame, să te uiți in oglindă doar pentru a te farda, să consimți să plângă mai degrabă mama altuia decât a ta, să te ascunzi până când nici nu mai ști cine ești, să-i bănui pe toți de aceeași ipocrizie și la un moment dat totuși să simți nevoia de clarificare, și să introduci o grănițuire între minciuna de dinainte și marele adevăr de după... Vă spun sincer! Ca și cum până acum n-aș fi fost! Ce chestie!!!

Sunt sincer! ( abia acum? da' până acum?)

Se întâmplă.

Un comentariu:

velvet23 spunea...

De putine ori putem spune adevarul




De cele mai putine ori putem spune cu mana pe inima ca nu dorim sa aflam adevarul, ca nu asteptam din partea interlocutorului nostru sa fie deschis si sincer cu noi. Ne luam angajamente si de obicei facem afirmatii: “stai linistit, apreciez acest lucru sau prefer sa fi cinstit cu mine decat sa ma minti in fata”. Apoi daca cel cu care purtam dialogul are sange in puta, este intradevar capabil sa ne spuna cu sinceritate si usoara nonsalanta: “bai frate de fapt nu-mi face placere sa discut cu tine ca-ti pute gura, ne trazneste in moalele capului si devenim dintr-o data ranchiunosi, vehementi si batem in retragere cu toata puterea noastra combativa, pentru ca ne vine greu sa credem ca suntem damnati pe vecie printr-o simpla singtagma. … poate te inseli, poate am mancat ieri usturoi, poate am servit ceva inainte….
Cerem adevarul, dar un adevar selective nu dusmanos sau unul care sa ne doara sis a ne provoace suferinta! Hi-hi!